‘Een sterk teamgevoel is
voor mij heel belangrijk’  

Ruim vier jaar is ze werkzaam bij Maerschalk. Begonnen als projectmanager en sinds 2021 mag ze de titel van algemeen directrice dragen. Claudie Kerdel (45) kijkt tevreden terug op het afgelopen jaar en vertelt enthousiast over haar doelen met het bedrijf in 2024: ‘We willen onze kwaliteit blijven waarborgen en betrokkenheid richting onze opdrachtgevers vergroten. Dit alles vanuit een sterk teamgevoel.’    

Teamgevoel

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan bij Claudie. Haar passie in het bedrijfsleven en in het bijzonder voor Maerschalk is ontstaan uit een voorliefde voor sport. ‘Ik ben lange tijd hockeycoach geweest en daar hamerde ik constant op het teamgevoel. Samenwerken, elkaars werk reviewen en sparren vind ik belangrijk. Deze onderdelen vormen het fundament van onze bedrijfscultuur. Op die manier probeer ik met ons team Helden in Creatie een sterk teamgevoel te creëren.’  

Een succesvol jaar  

De gedreven powervrouw kijkt tevreden terug op het afgelopen jaar. ‘We hebben veel nieuwe opdrachtgevers weten te binden en nóg belangrijker, vaak mochten we daar het etiket van ‘ideale klant’ opplakken: een vertaling van al onze expertises –branding, foto & video op locatie, socials & advertising, print & signing en webcreaties– naar de opdrachtgever. Ook heeft Maerschalk zich in 2023 sterk ontwikkeld op het gebied van video en onze eigen merkpositie in de regionale markt aangescherpt. En last but not least: ons teamgevoel is nog verder versterkt. Misschien ben ik daar wel het meest trots op.’  

Werkwijze

Binnen het team wordt er altijd met een kritische, maar gezonde blik naar elkaars werk gekeken. ‘Iedereen blijft specialist binnen zijn of haar expertise, maar we verwachten dat de feedback van een ander altijd ter harte wordt genomen. Dit is een belangrijk onderdeel van onze werkwijze. Een gezonde review levert uiteindelijk een hogere kwaliteit op, dat past bij de resultaten die we willen leveren aan onze opdrachtgevers.

De start van de werkwijze begint bij het vraagstuk dat iemand bij ons weglegt. In de ideale situatie willen we een complete, allesomvattende mediapartner van de klant zijn, maar als er een vraag wordt neergelegd die onze expertise te buiten gaat of overstijgt, dan communiceren wij een oprechte ‘nee’. We willen de kwaliteit altijd kunnen waarborgen, aldus de daadkrachtige maréchale van Maerschalk.’

Doelstellingen voor 2024  

Claudie wil ook graag vooruitkijken naar het komende jaar. Nieuwe plannen en doelen zijn er namelijk genoeg: ‘Ik wil ons team graag op een gezonde manier opschalen, zodat de kwaliteit en betrokkenheid gewaarborgd blijft. Daarnaast willen we de banden met onze partners versterken en ook daarmee een betrokken teamgevoel creëren. Dat betekent nog beter samenwerken om tot goede creaties te komen, met name op het gebied van development. En tot slot willen wij graag net als vele ambitieuze bedrijven onze klantportefeuille vergroten.’

Stel een vraag
Kunnen we ergens mee helpen?
Hallo! Kunnen we je ergens mee helpen?